partysessorna

Alla inlägg den 4 december 2010

Av partysessorna - 4 december 2010 18:31

Något jag satt och funderade på när var påväg till jobbet i gryningen var:
ser jag också ut sådär när jag sitter på första tåget hem på morgonen ?
Efter mycket funderingar, sneda blickar till de halvpackade illamående
små personerna!

så kom jag fram til att NEJ det gör jag nog (förhoppningsvis) inte



Fanny

Av partysessorna - 4 december 2010 12:59

  


God morgon gott folk!
Nu sitter jag äntligen i soffan, bakis som fan och knaprar lite på en pepparkaka. För jävligt det här med baksmälla. Jävligt onödigt måste jag få säga.
Men det var kul igår. Träffade hur många som helst som det var ett tag sen man såg. Det blev vin i massor och dans hela kvällen. Eller halva iallafall, sen skulle jag gå och prata med min vän Daniel och då tappa jag bort emelie. Men det var kul och höjdpunkten var när två av mina gamla klasskamrater stod och råstrula =P. haha
Jag fick lite för mycket drinkar av Daniel sen oxå och blev väääldigt full. Tydligen blev jag utkastad oxå.. hmmm. inget minne av det alls. haha
NOOO PROBLEMS!!
MEN  det blev lite drama när jag blivit utslängd. Mitt ex ringde mig och börja säga att jag va värsta slampan och super mig för full hela tiden. Att det var en tjej kompis som sagt det.  Och jag har mina aningar vem den här jäveln e som håller på och snackar massa skit. Ja, kan ju säga att hon kommer inte undan så lätt iallafall.

 

Ikväll är det chillkrök hemma hos Emelie. Jusst nu känner jag mig död och undrar hur jag ska klara av detta. Men det blir bättre snart, efter en fet pizza med bea sås i MASSOR     Ooh vad jag älskar att tjocka mig, tur att jag inte går upp i vikt.

 

/ Chaki

Av partysessorna - 4 december 2010 00:30

okej något som alla ni som är nya i nattklubbsdjungeln måste veta!

folk man ska känna och folk som är skitsamma och folk som inte ens behöver ödlas tid på..

detta försöker jag lära min lilla praktikant på jobbet haha får ta henne på en redig runda efter hennes artonårsdag- det stora eldprovet, har hon lärt sig någonting?!
haha

dom som är bra att känna på sin favoritklubb är:
först och främst ägaren! han finns alltid där, och i vissa fall, den som är mest full eller den som ser ytterstupptagen ut och springer runt med en kokande telefon och listor hit och dit..


sen finns det inom alla områden olika rang, som på alla arbetsplatser..

i dörren:
vakten som släpper in, han är bra att känna för då vet du att du kommer in..

sen har han typ medhjälpare med sig, visst dom kan släppa in dig, men det är ändå deras chef som har sista ordet, så sikta högt, sikta på chefsvakten..


dj:
bra att känna djs , då vet du att just din favoritlåt kommer att spelas :)
ibland har djs kompisar med sig i båset..

okej dom får välja lite låtar, spinna lite skivor men det är knappast dom som bestämmer innanför båset. så än en gång, satsa högt, på djn..


bartenders:
när det är mycket folk, och högt tryck i baren så underlättar det att känna bartendern! även här så finns det på vissa ställen en rang, man brukar kunna urskilja bartenders från barnissar och diskplockare genom att de har på sig olika kläder.
 - bartenders kan prioritera dig när det är 5 köer på raken,

diskplockare och nissar kan bara ta ditt urdruckna glas, och fylla på baren med flaskor...


nu vet ni lite i alla fall :P

lycka till i krogdjungeln!
xoxo

Fanny



Av partysessorna - 4 december 2010 00:21

Ja nu ligger jag alltså här i min säng, Emelie och Chaki - befinner sig just i detta skrivande ögonblick på Nype, där de frenetiskt håller mig uppdaterad om folk som är där. vilka som strular med vilka höhä host host Jenny!

det känns nästan som om jag vore dääär!


Och nu sitter ni säkert och undrar : Varför är den ena delen av duon Partysessorna hemma i sängen när den andre är ute och festar röven av sig?!
jo - det ska jag förklara för er..

jag börjar kl. 6 imorrn. japp de e sant. och att dra från krogen till jobbet kanske låter lockande nu, men om jag skulle göra det så skulle det inte vara värt det i slutändan..

MEN därför kan jag uppdatera er om de senaste utgångarna ur mitt perspektiv..

okej inget långdraget och detaljerat..


OKEJ nype förra fredagen, de va kul som alltid looooove it!
Började snacka med dj nr. 2 och fick dja . omg shit shit  i was in heaven!

och jag kunde itne gå därifrån!!

jävla drag de va alltså!


- han e btw döball dj, även utan mig vid sin sida, och HAN mina kära vänner kommer att garanterat bli något stort! i klass med Swedish house mafia, och david guetta.. bara så ni vet!

vi var och tog en fika idag, jäkla skön kille. men ni som känner mig vet att jag typ kan ha en konversation med mig själv och babblar på som aldrig förr..

hmm, hoppas han inte tycker typ : håll käften och sluta prata!

:S
äsch nej de tror jag inte!

Lördagen på ego  (dagen efter nype) ledde också till häng i båset, de e ju så himlans kul ! :)

onsdagen på ego likaså. och nu taggar jag inför nästa helg!!!! det jag lever på när jag inte kan gå ut.....


xoxo Fanny


Av partysessorna - 4 december 2010 00:16

Hej allihopa!
Eftersom att min kära partner in crime inte gjorde någon direkt förklaring eller välkommstinlägg till er när hon startade bloggen, utan va dööivrg att börja skriva så får jag ta på mig det nu :P
HEJHEJ alltså!

Denna blogg drivs att två partyglada, brudar i vår bästa ålder - 19

vi springer runt på diverse klubbar, lär känna diverse mäniskor och annat löst folk,

det händer alltid massa konstiga sjuka roliga spårade saker när vi är ute, och Chaki kom med den briljanta idéen när jag stod på jobbet att : vvarför inte starta en blogg där vi skriver ner allt sjukt vi är med om?!

ASBRA GRYMT KÖR PÅ , var mina reaktioner!
Så välkommna alla stora och små, korta och smala, långa och feta

nu börjar äventyret..

livet är en fest och just nu är du faktiskt inbjuden..



xoxo

Fanny

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta har du sex?
 Varje dag
 Flera gånger om dagen
 3 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 2 gånger i månaden
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<<
December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards