partysessorna

Alla inlägg under januari 2011

Av partysessorna - 12 januari 2011 09:54

  


Jag kan inte komma på hur länge sen det var jag gick upp såhär tidigt sist. Okej. Gick upp 09. Men det e riktigt tidigt för mig som vaknat runt 12-14 varje dag i ett halvår nu??

E man nattmänniska så är man ;) haha.

Nej men eftersom mitt jobb aldrig hör av sig har jag gett mig ut i den här jobbiga jobb jungeln igen! :(

Och nu ska man på möte såhär dötidigt på morgonen. Får väl hoppas allt går bra så man inte gått upp i onödan ;) haha. Nej, nu låter jag väldigt lat av mig.

Men pengar behöver man så man kan ha kul, festa och shoppa :D


Vi alla tjejer måste även börja spara nu till våran thailands resa som vi ska göra nästa nyår :D


Nej dags att ruuusa

önska mig lycka till!!


/Chaki

Av partysessorna - 12 januari 2011 00:34

vill bara tacka alla fina människor, för positiv respons,

roliga frågor, och trevliga kommentarer :)


Taggar inför fredag då vår kära vän fyller 20!
grattis grattis (eller han fyllde egentligen igår, men de e ju lite segt att fira en tisdag liksom... )

så nu blire jobb, sen helg och massa trevligheter!

I helgen kommer uttrycket all in få en helt ny betydelse!

planen på fredag är:
tårtkalas hos stefan
utgååångg!
efterfest?
hemgång.

sova

va dööbakis!


sen kör vi igen på lördag ;)

måste jag säga att jag redan vet vad jag ska ha på mig..... typ...


xo Fanny!  


Av partysessorna - 11 januari 2011 12:12

Jag stod på jobbet igår och funderade.

Ni som har läst bloggen innan har ju sett att chaki tycker att jag alltid ska inscensätta romantiska kärleksfilmer. haha och igår på jobbet när jag stod där alldeles ensam och höll på att dö av tristess så började jag tänka igenom alla filmer jag har skådespelat i.

och det är ju en del:

- jag åkte till mitt ex jobb och överraskade honom typ första veckan han var där. det enda jag visste var vad det hette och vilken station man skulle gå av vid med roslagsbanan.

hur fint och romantiskt som helst när jag gick in där och sa bara hej! när han stod med ryggen emot retaurang-matsalen, haha :) han blev minst sagt förvånad


- Eller när jag hade varit på mallis och han kom hem till mig när vi precis hade kommit hem typ halv 7 på morgonen, solen sken och vi sprang emot varandra i trädgården!

shit jag har sprungit en del.


- Efter en veckas intensivkörning inför körkortet i dalarna så sprang vi mot varandra i hallen och kramades och pussades i typ en halvtimme utan att ens säga något.


- Sen har jag sprungit mitt i natten, eller kanske man ska säga morgonen (halv6 ) efter en kille. . . . . ja.


- har skrikit STANNA TAXIN och hoppat ur och sprungit mot en kille.


hahahaha, asså heregud va sjuka saker jag gjort egentligen. men jag älskar verkligen sånna töntiga saker,

verkligen klyschiga romantiska scener är jag en sucker för

jag har spritt ut rosenblad över hela sängen, tänt ljus i hela lägenheten och då menar jag verkligen heeela lägenheten, hallgolvet, väggarna, soffbord, matbord, tvbänken, golvet i vardagsrummet YOU NAME IT! - i did it


ack ack ack


- man kanske ska bli regissör och byta bransch helt?


xo Fanny

Av partysessorna - 11 januari 2011 11:38

  


Nu jävlar ska jag ta tag i min träning igen. Den där rumpan ska bli riktigt snygg och fast! haha ;)

Så nu har jag ätit en bra frukost och ska ringa en personlig tränare på sats nu. Har varit medlem i ca tre månader nu, och har bara tränat två gånger. hahahah DET är fail!!

Men nu jävlar ska vi fixa till kroppen så den blir snyggare och fastare ;) hehe snygg ska man bli!


Vi har även fått en fråga på hur vi raggar killar. :P


Kan ju säga att vi har inte dirket några raggningsrepliker vi går fram och kör.
Utan det är mest att få ögonkontakt med killen och försöka få det ofta och visa att du e intresserad. Sen kan man hoppas på att han kommer fram och pratar eller dansar med en. Eller om man vågar, gå fram till honom.
Alkoholen hjälper ju även väldigt mycket ;P, så man blir mer framåt och helt plötsligt har tuuusen saker att prata om ;D haha


Bara köra på lixom och man kan inte hålla på och tänka; Men tänk om jag blir dissad...
Då kommer de aldrig gå bra. Ja, om man blir dissad. Hans förlust ;)


Kör bah köörr

/Chaki

Av partysessorna - 11 januari 2011 00:19

Vi fick en fråga från en tjej som är lite osäker på vilka klubbar hon ska gå på nu när hon ÄNTLIGEN fyllt den gyllene åldern! - 18


hmm, då ska vi se...

The bridge!    - Blekholmsterassen 15 , nära centralen!

En av dom klubbarna som man först tänker på när man fyller 18.

om man ser den från de perspektivet så är det en bra klubb!
Stor, får plats med massa folk och det brukar vara smockat! runt de datumen folk får lönen eller studiebidraget!

skön musik och de har bra djs, ibland tar det lång tid i baren att få hjälp med de e bara att hänga över kanten och haffa bartendern så brukar man få hjälp fort!

 - om du funderar på att dra in flaskor eller alkohol i mängder så se upp för kill-groggluder, (Killar som tror att dom kommer att få smaka alkohol bara för att de sitter och pratar med dig. se upp och håll ettt öga på ishinken/flaskan)
öppet - fre - lör


Festen!  - storkyrkobrinken 9
Festen är ett ställe som ofta byter ägare och namn, även känt som (senast) club 107.5, huset, cattelin...

idag heter det somsagt festen och har samma delägare som när det var under 107.5:s regi!
Bra ställe, flera dansgolv . hip/hop r&b, house, party/schlager! :) billiga priser, skönt folk.

en stor innegård där man kan röka och snacka med folk :)
 - risk för att bli extremt packad!
öppet fre - lör


Ego - kammakargatan 22 (typ vid café 60, tvärgata. )
Ett ställe som det är drag på beroende på vilken dag det är efter..

Lördagar på ego har 18 årsgräns, också även onsdagar!
så ni 18 åringar som är sugna på att dra ut lilllördagen och inte har allt för många lektioner på torsdagen ska definitivt gå hit!
dock är det mest drag på helgen, när ni är lediga på söndagen så är det fullt drag på egos lördag!
då gäller det även att folket har pengar på kontot!:)
 - bra musik, inte jättestort dansgolv men mer behövs inte!
 - snygga bartenders grr ;) eye-candy!!

öppet ons - fre(23 årsgräns) - lör.


Nivå 22 -  ligger precis vid fridhemsplans t-banestation , ni kan inte missa det med den stora gräsliga neonskylten!


ni som nu har fyllt 18 och tänker ta en tur förbi nivå 22 som era ett år äldre vänner har varit "balla" och gjort. njaeee.. tänk om.
nivå 22 är endast bra för två saker:
ddet är typ när man har vägarna förbi och tunnelbanan går inte på ett tag,
eller
om man ska möta upp en kompis som är lite sen

då går man och super ner sig på nivå 22!
för att fördriva tiden! (:
extremt billiga priser, extremt vidriga gäster, så man måste vara full för att klara av att vara där.

dok tror jag att dom blandar ut spriten i flaskorna, för att jag har aldrig blivit tillräckligt full för att stanna kvar längre än vanligt!
 för er som fortfarande vill gå dit, så har dom en stor takterass som rymmer sjukt mkt människor!

öppet alla dagar i veckan till kl. 01

FÖRKRÖKSSTÄLLE!


viperroom - helgklubb blå, s:t eriksgatan 46

Jag har aldrig varit där, men vad jag har hört och vad jag läst på hemsidan så är det extremt billigt!
varje fredag och lördag är det happy hour från kl. 21-23 med ett shotpris på 19 kr! åh HERREGUD, läste de för första gången nu! där kan man bli tankad mina vänner

efter 23 slänger som på 6 kronor på priset. så för ynka 25 kronor kan du dricka en öl, cider, eller en shot!

Laroy - stureplan

När jag var yngre och mina storasystrar började gå ut så va det "the shit" att hänga på laroy, bara riktiga bratz och schtekare kom in där, och av någon konstig anledning mina syrror.

Nu har laroy blivit ett hett 18 års ställe, har samma rykte typ, men det stämmer ju inte ens.

stället är itne överdrivet bra, inge bra musik (dock beror de på vilken dj som spelar)
laroy är ett sånt ställe som man verkligen gör research på innan man går dit.

- vem spelar?
- hur många har signat upp sig och tänker gå dit ?
- dra ihop ett stort kompisgäng
- se till att kontot är fullt!


Nu har ni fått lite tips på ställen för 18 åringar!
Juste berns har väl en måndag i månaden öppet för 18 åringar?

- aja, hoppas detta gjorde er lite klokare.

kolla gärna in inlägget:
Tips och trix för nyblivna partysessor som ni hittar till höger i arkivet!

fortsätt att ställa frågor så ska vi svara genom bästa förmåga, eller så gör vi gärna er research åt er! :) det är ju kul att svara på er läsares frågor :)

xo
fanny!

Av partysessorna - 10 januari 2011 13:29

Idag e en fin dag och då är man glad att man har hund :P. Haha.
Nu ska jag och mor min dra till långholmen och släppa lilla Nelly.


Senare ikväll kommer Fanny skriva ett inlägg om klubbar. Blir bra då vi fått lite frågor om vilka som e bra. Skit kul :D

Det är bara fortsätta fråga på om vad ni vill veta :D


/Chaki

Av partysessorna - 10 januari 2011 01:19

NYTT ÅR NY DESIGN, ENJOOOOOOOY <3


XO FANNY OCH JACQUELINE








Tack Julia (syster ) för hjälpen :)

eller för att du gjorde allt, efter mina direktiv och konstiga idéer!

Av partysessorna - 9 januari 2011 21:37

hon säger: "Jag kommer alltid in! haha spelar ingen roll vilken åldersgräns det är!"
 - så gör hon de inte :PPPppPPPpppPPPPpppPPPP



stackars lilla flicka :)

Presentation

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta har du sex?
 Varje dag
 Flera gånger om dagen
 3 gånger i veckan
 1 gång i veckan
 2 gånger i månaden
 aldrig

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards